در این مطلب تعدادی از بهترین گیاهان آپارتمانی که به راحتی قابل مراقبت هستند، تصفیه کننده هوا و کم نور هستند و تمام مبتدیان در نگهداری گل و گیاه دوستشان دارند را معرفی خواهیم کرد.

 

بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب برای هر اتاق از خانه شما

گیاهان آپارتمانی روش خاصی برای نفس کشیدن در اتاق و ایجاد حس آرامش بخشی به هر فضایی دارند. اما گیاهان داخل خانه علاوه بر اینکه یک انتخاب برای دوستداران دکوراسیون هستند، می توانند سلامت شما را نیز بهبود بخشند .

آنها می توانند کیفیت هوای خانه شما را افزایش دهند و تصویر زیبایی در خانه شما ایجاد کنند. می توانید آنها را روی طاقچه یا در یک گوشه سایه در اتاق نشیمن قرار دهید. اما اگر خود را مبتدی می‌دانید و به قول معروف دستتان سبز نیست، یک خبر خوب وجود دارد: مراقبت از بهترین گیاهان آپارتمانی برای خانه شما در واقع بسیار آسان است.

این لیست شامل ترکیبی از گیاهان کم نور مانند گیاه مار، گیاهان اداری، گونه های بلند و همچنین گزینه های مناسب برای ایجاد جذابیت بصری – مانند – مونسترا دلیشیوزا است که برای رشد به تلاش زیادی از طرف شما نیاز ندارند. به عبارت دیگر، آنها می توانند مقداری غفلت را تحمل کنند.

اگر به اندازه کافی گیاهان را با روال های مراقبتی ترسناک نگهداری کرده اید، از این مجموعه یافته های مقرون به صرفه قدردانی خواهید کرد. علاوه بر این، سفارش آنلاین همه گیاهان آسان است.

برای خرید بهترین گیاهان آپارتمانی اینجا کلیک کنید

 

برای آوردن یک یا دو گیاه به فضای داخلی خود آماده اید؟ به پایین بروید تا فضای خود را با هر یک از این گیاهان آپارتمانی پرطرفدار زیبا کنید. ما کاملا مطمئن هستیم که شما ناامید نخواهید شد.

 

اسپاتی فیلوم

نیلوفرهای صلح یا Spathiphyllum برای کسانی که تمایل به آبیاری بیش از حد گیاهان دارند ایده آل هستند. اگر به آن نور کافی بدهید خواهید دید که گل های بیل مانند آنها در طول زمان شکوفا می شوند. توجه داشته باشید: این گیاه برای گربه ها و سگ ها سمی است.

 

اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم

 

مونسترا دلیشیوزا

Monstera Deliciosa که به عنوان گیاه پنیر سوئیسی نیز شناخته می شود، بومی مکزیک و آمریکای مرکزی است. این گیاه گرمسیری دارای برگ هایی با سوراخ است که به حال و هوای عجیب و غریب آن ها کمک می کند. به آبیاری متوسط و نور غیر مستقیم نیاز دارد (روشن تا متوسط بهترین است). توجه داشته باشید: این گیاه برای گربه ها و سگ ها سمی است.

 

مونسترا دلیشیوزا

مونسترا دلیشیوزا

 

گندمی

چه چیزی بهتر از یک گیاه گندمی؟ گندمی یا همان عنکبوتی شاخه های با رشد سریع و “بچه های” کوچکی تولید می کنند که می توانید آنها را مجدداً برای سرسبزی بیشتر در جاهای دیگر گلدان بکارید. فقط گیاه را در نقاط روشن نگهداری کنید و آبیاری هفتگی را فراموش نکنید.

 

گندمی

گندمی

 

سانسوریا

سانسوریا یکی از گیاهانی است که کشتن آن سخت است. آنها می توانند یک ماه بدون آب بمانند. برگ ها معمولاً سفت، تیز و سیخ دار هستند. توجه داشته باشید: این گیاه برای گربه ها و سگ ها سمی است.

 

سانسوریا

سانسوریا

 

یشم

یشم آب را در برگ های گرد خود نگه می دارد، بنابراین گاهی اوقات می تواند بیش از یک ماه بدون هیچ توجهی زنده بماند. نیل ماتسون، دانشیار بخش باغبانی دانشگاه کرنل، می گوید: «اگر آب دریافت کنند، شروع به آبرسانی و رشد می کنند. آن را در کنار یک پنجره آفتابی (ترجیحاً رو به جنوب یا غرب) قرار دهید و زمانی که خاک خشک شد آبیاری کنید. توجه داشته باشید: این گیاه برای گربه ها و سگ ها سمی است.

 

گیاه یشم

گیاه یشم

 

درخت پول

این درخت چشم نواز، با تنه بافته شده، می تواند تا هشت فوت در داخل خانه رشد کند. این یک ایده محبوب برای هدیه اداری است، زیرا اعتقاد بر این است که نمادی از شانس و رفاه است. هدف این است که درخت پول خود را شش ساعت در روز در معرض نور روشن و غیر مستقیم خورشید قرار دهید و فقط زمانی آن را آبیاری کنید که خاک خشک شده باشد.

 

پاچیرا

پاچیرا

 

سرخس اسپاراگوس

یک سرخس مارچوبه بخرید، متوجه خواهید شد که می تواند سختی های بیشتری را نسبت به همتایان خود تحمل کند. دلیلش این است که واقعاً سرخس نیست. مارچوبه می تواند در فضاهای روشن و همچنین گوشه هایی با نور بسیار کم رشد کند. خاک این گیاه کرکی را همیشه مرطوب نگه دارید. توجه داشته باشید: این گیاه برای گربه ها و سگ ها سمی است.

 

سرخس اسپاراگوس

سرخس اسپاراگوس

 

سروپژیا

اگر به گیاهان دنباله دار علاقه دارید، از زیبایی رشته قلب ها قدردانی خواهید کرد. آنها بومی آفریقای جنوبی هستند و دارای برگ های قلبی شکل هستند که به جذابیت آن می افزاید. معمول است که تاک های آنها تا 12 فوت رشد کنند.

 

سروپژیا

سروپژیا

 

نکات نگهداری سروپژیا را اینجا بخوانید

فیلودندرون

چه چیزی را در مورد فیلودندرون دوست ندارید؟ نام آنها از کلمه یونانی philo- که به معنای “عشق” است و دندرون – کلمه “درخت” گرفته شده است. اکثر انواع فیلودندرون می توانند گوشه های تیره و آبیاری بسیار کم را تحمل کنند. شارون نژمان، باغبان ارشد باغ گیاه‌شناسی شیکاگو، می‌گوید: «آنها دوست دارند در قسمت خشک باشند، بنابراین بیش از یک بار در هفته آنها را آبیاری نکنید.

 

فیلودندرون مامئی

فیلودندرون مامئی

 

کالاته آ اورانتا

اگر راه راه یکی از الگوهای مورد علاقه شماست، این گیاه انتخاب مناسبی برای شماست.
Calthea ornata که اغلب به عنوان گیاه پینستریپ، دعا یا گورخر شناخته می شود، دارای برگ های راه راه و بزرگ است که آنها را برای داخل خانه محبوب می کند. خاک را کمی مرطوب نگه دارید و نور غیر مستقیم برای آن فراهم کنید.

 

کالاته آ اورانتا

کالاته آ اورانتا

 

زامیفولیا

گیاه ZZ با نام رسمی Zamioculcas zamiifolia، بومی آفریقای شرقی است. این گونه که “پادشاه گیاهان نابود نشدنی” نامیده می شود، سه عامل خطرناک کشتار گیاهان را تحمل می کند: خشکسالی، نور کم و رطوبت واقعا کم. توجه داشته باشید: این گیاه برای گربه ها و سگ ها سمی است.

 

زامیفولیا

زامیفولیا

 

گیاه هوازی

Tillandsia به طور کلی بدون خاک رشد می کند. برای این کار می توانید خاک گلدان را در سوله نگه دارید. تووا مارتین، باغبان متخصص و نویسنده کتاب گیاه آپارتمانی نابود نشدنی، می‌گوید: «فقط هر 10 روز یا بیشتر، آنها را حدود دو یا سه ساعت در آب غوطه‌ور کنید.

 

تیلدانسیا

تیلدانسیا

 

یوکا

دستور تهیه یک یوکای شاد آسان است: خورشید، خورشید و خورشید بیشتر. گیاه را در گلدانی به اندازه کافی عمیق بکارید تا بین ساقه های چوبی سنگین و آب به میزان کم تعادل ایجاد کنید. توجه داشته باشید: این گیاه برای گربه ها و سگ ها سمی است.

 

یوکا

یوکا

 

پپرومیا

این گیاهان رنگارنگ در داخل خانه به خوبی رشد می کنند. آنها همچنین آب را در ساقه و برگ های خود نگه می دارند و آنها را به خشکی مقاوم می کنند. هنگام آبیاری، مطمئن شوید که بیش از حد آبیاری نکنید و در بین دفعات آبیاری بررسی کنید که آیا خاک کاملاً خشک شده است.

 

پپرومیا هندوانه ای

پپرومیا هندوانه ای

 

پتوس

این گیاه دنباله دار به دلیل توانایی آن در مقاومت در برابر شرایط تقریباً سیاه و سفید و همچنین کم آبیاری و آبیاری بیش از حد، لقب “پیچک شیطان” را به خود اختصاص داده است. توجه داشته باشید: این گیاه برای گربه ها و سگ ها سمی است.

 

پتوس

پتوس

نکات نگهداری پتوس را اینجا بخوانید