خانواده فیلودندرون دارای بیش از 400 گونه است و بسیاری از آنها به عنوان گیاهان آپارتمانی در طیف وسیعی از اشکال، اندازه ها و رنگ ها نگهداری می شوند. فیلودندرون برندتیانوم

یک ضرب المثل معروف وجود دارد که می گوید فیلودندرون ها بیشترین رشد و کمترین مرگ را دارند، که باعث می شود علاقه مندان به گل و گیاه آن ها را نگهداری کنند. اگر شما نیز به دنبال فیلودندرون برای باغ داخلی خود هستید، به خواندن ادامه دهید زیرا در این مقاله به فیلودندرون برندتیانوم معروف می پردازیم.

 

فیلودندرون برندتیانوم

 

فیلودندرون برندتیانوم

فیلودندرون برندتیانوم که با نام فیلودندرون برگ نقره ای نیز شناخته می شود، یک گیاه استوایی منحصر به فرد با برگ های سبز زیتونی است. سرتاسر برگ های پهن قلبی شکل گیاه، دارای لکه های نقره ای یا سفید مایل به خاکستری است که  موجب شده نام این گیاه را برگی نقره ای بگذارند.

برندتیانوم بومی جنگل های بارانی استوایی پرو، بولیوی، برزیل، اکوادور و کلمبیا است. این گیاه می‌توانند برای بالا رفتن از یک تیرک آموزش ببینند یا از قفسه‌های بلند و یا از یک سبد آویزان آویزان شود. 

جالب‌ترین واقعیت این است که این گیاه می‌تواند به اشکال مختلف رشد کند، یعنی به‌عنوان اپی‌فیت، همی‌پی‌فیت یا حتی یک گیاه خشکی‌زی. اما سرعت رشد و رنگ برگ بسته به نوع خاک، نور خورشید و دما بسیار متفاوت خواهد بود.

همچنین برندتیانوم  آلاینده های خطرناکی مانند فرمالدئید را از هوا فیلتر می کند و محیط داخلی سالم تری به شما می دهد.

پرورش فیلودندرون برندتیانوم آسان است. کافی است بر شرایط نگهداری گیاه تسلط داشته باشید. این مقاله راهنمای کاملی از دستورالعمل‌های لازم برای مراقبت و رشد را ارائه می‌کند پس با ما همراه باشید.

 

راهنمای مراقبت از فیلودندرون برندتیانوم

فیلودندرون برندتیانوم یکی از آسان‌ترین گیاهان برای نگهدری و یک انتخاب عالی برای علاقه‌مندان مبتدی فیلودندرون است. 

 

نور

فیلودندرون برندتیانوم به نور غیر مستقیم آفتاب نیاز دارد. این گیاه در اکثر سطوح نور به خوبی رشد می کند، اما در نور متوسط ​​یا فیلتر شده خورشید شادترین حالت را دارد.

برای رشد آن در فضای باز، می توانید آن را زیر توری 20-40 درصد سایه قرار دهید. اما گیاه را از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید خصوصا در ساعات اوج محافظت کنید زیرا نور شدید خورشید به برگ ها آسیب می رساند.

شما می توانید یک پنجره رو به شمال یا شرق برای گیاه خود انتخاب کنید. اما پنجره نباید توسط هیچ مانع خارجی مانند ساختمان های بزرگ یا درختان مسدود شود.

این گیاه تا زمانی که نور غیرمستقیم باشد به راحتی می تواند نور کم تا زیاد را تحمل کند. اما اگر می‌خواهید گیاهتان سریع‌تر و سالم‌تر رشد کند، آن را در نور غیر مستقیم روشن نگه دارید.

مکانی با نور فیلتر شده برای این گونه مناسب است. اگر برگها زرد می شوند ، مکان گیاه خود را کمی تنظیم کنید تا سعی کنید نوردهی مناسب را پیدا کنید.

 

فیلودندرون برندتیانوم

 

دما

برندتیانوم را در یک منطقه گرم با دمای بین 65-95 درجه فارنهایت (18-35 درجه سانتیگراد) قرار دهید.

اصولاً در طول روز دمای مطلوب بین 68 تا 77 درجه فارنهایت (20 تا 25 درجه سانتیگراد) و در طول شب حداقل دما باید بالای 55 درجه فارنهایت (12 درجه سانتیگراد) باشد.

شما می توانید این گیاه را در تابستان به خارج از منزل منتقل کنید. اما حتما آن را قبل از شروع فصل سرد به داخل خانه بیاورید و اجازه ندهید دما به زیر 15 درجه سانتیگراد برسد.

با قرار ندادن گیاه خود در نزدیکی کولر گازی، رادیاتور یا دریچه هوا، از هر گونه شرایط سخت یا خشکی اجتناب کنید.

 

آبیاری

برندی متعلق به یک زیستگاه مسیک است، یعنی منبع آب متوسط ​​یا متعادلی دریافت می کند. پس شما باید محیطی مشابه برای گیاه داخلی خود ایجاد کنید.

این گیاه به آبیاری منظم نیاز دارد. زمانی می توانید آبیاری کنید که 5 سانتیمتر از سطح خاک خشک است. در تابستان حدود سه بار در هفته نیاز به آبیاری دارید. اما در زمستان یا روزهای سرد می توانید دفعات آبیاری را فقط به یک بار در هفته کاهش دهید.

فیلودندرون ها گیاهان سرسختی هستند، بنابراین اگر فراموش کنید گیاه خود را یک یا دو بار آبیاری کنید، آزار نخواهند دید. اما اگر گیاه شما دارای برگ های آویزان و مجعد است، آب کافی دریافت نمی کند.

به عنوان گیاهان اپی فیت با ریشه های هوایی، به آبیاری بیش از حد حساس است. اجازه ندهید گیاه برای مدت طولانی در آب بماند. در صورت آبیاری بیش از حد، برگ های خود را می ریزد، به خصوص در ماه های زمستان.

هنگامی که آن را آبیاری می کنید، از خیس کردن برگ ها خودداری کنید زیرا رطوبت نشسته روی برگ ها به رشد و گسترش باکتری ها کمک می کند.

 

خاک

فیلودندرون برندتیانوم همیشه باید در مخلوط گلدانی حاصلخیز و با زهکشی خوب کاشته شود. ظرف یا گلدان باید دارای سوراخ های زهکشی در پایین باشد.

این فیلودندرون در خاک سست و با زهکشی خوب که دارای مواد آلی بالایی است بهترین عملکرد را دارد. قبل از کاشت می توانید کیفیت خاک را با کمپوست یا کود دامی که به خوبی کمپوست شده است، بهبود بخشید. همچنین می توانید آن را در پیت ماس ​​100% اسفاگنوم پرورش دهید. مخلوط های بدون خاک مانند پیت-ورمیکولیت یا پیت-پرلیت نیز برای این گیاه مناسب هستند.

 

رطوبت

این گیاه سطح رطوبت بالاتر از حد متوسط ​​را دوست دارد. رطوبت بالا سرعت رشد را افزایش می دهد و به گیاه کمک می کند تا شاخ و برگ بزرگتری داشته باشد. سطح رطوبت داخلی باید بین 50-60٪ نگه داشته شود.

اگر محیط خشک است، می توانید سطح رطوبت را با مه پاش کردن برگ ها یا استفاده از سینی سنگریزه افزایش دهید. گاهی اوقات گیاه را مه پاش کنید اما همیشه از تهویه هوای خوب برای محافظت از گیاه در برابر قارچ یا پوسیدگی برگ اطمینان حاصل کنید.

 

فیلودندرون برندتیانوم

 

کود

این گونه گیاه آپارتمانی واقعاً از یک منبع کود خوب سود می برد. گیاه را با یک کود همه منظوره و محلول در آب رقیق شده تا نصف دوز تغذیه کنید.

در فصل رشد یعنی بهار و تابستان می توان ماهی یک بار گیاه بالغ را با کود گیاه آپارتمانی تغذیه کرد. این گیاه در زمستان به کوددهی زیادی نیاز نخواهد داشت. برای کمک به رشد گیاه براندتینوم جوان خود، آن را به میزان کم و هر سه سال یکبار با کود آهسته رهش 15-5-10 کود دهید.

همیشه از کود مرغوب استفاده کنید زیرا نمک های سنگین در کودهای ارزان قیمت به ریشه ها آسیب می رساند و احتمالاً گیاه را از بین می برد.

 

هرس

برندتیانوم عادت به رشد فشرده دارد و در هنگام بالا روندگی، برگ‌های نزدیک به یکدیگر رشد می‌کند. می توانید گیاه را یک یا دو بار در سال هرس کنید.

برای حفظ زیبایی و همچنین افزایش رشد گیاه، برگ های مرده و آسیب دیده را از قسمت پایینی گیاه جدا کنید.

 

تکثیر

متداول‌ترین روش‌هایی که برای تکثیر فیلودندرون برگ نقره‌ای استفاده می‌شود، قلمه‌های هوایی و ساقه‌های علفی هستند. به یاد داشته باشید که باید قلمه ها را در فصل رشد ببرید.

                          تکثیر فیلودندرون برندتیانوم          تکثیر فیلودندرون برندتیانوم

قلمه های ساقه در آب

گونه فیلودندرون یکی از گیاهان آپارتمانی است که می تواند به خوبی در آب به طور دائم رشد کند.

  • یک شیشه یا ظرف تمیز را با آب لوله کشی پر کنید، 5 سانتیمتر فاصله نزدیک لبه ظرف بگذارید. بگذارید آب یک شبه ته نشین شود تا کلر تبخیر شود.
  • یک ساقه بلند 10 سانتی از گیاه فیلودندرون برانتیانوم سالم بگیرید. ساقه را دقیقاً زیر گره ها با استفاده از یک قیچی، چاقوی تیز یا گیره باغبانی ببرید.
  • دو یا سه دسته از برگ ها را جدا کنید و حداقل دو گره برگ را روی ساقه خالی بگذارید.
  • گره های انتهایی بدون برگ قلمه را در آب قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که برگ های بالایی بالای ظرف و گره های برگ برهنه در آب هستند.
  • برای تقویت رشد سریع ریشه، قلمه را در مکانی روشن اما نه آفتابی نگهداری کنید که در آن محدوده دمایی 70 تا 75 درجه فارنهایت در روز و 55 تا 60 درجه فارنهایت در شب باشد.
  • آب داخل ظرف را به طور مرتب هر سه روز یکبار تعویض کنید، اما همیشه قبل از استفاده بگذارید آب یک شب بماند.
  • ساقه در حدود ده روز تا سه هفته شروع به تشکیل ریشه می کند. اکنون می توانید قلمه خود را در خاک گلدان بکارید یا به رشد آن در آب ادامه دهید.