فیلودندرون اسکاندیس نام علمی قدیمی فیلودندرون هدراسیوم است. این گیاه با نام رایج فیلودندرون برگ قلبی شناخته می شود زیرا دارای برگ های دوست داشتنی و قلبی شکل است. نام های رایج دیگر عبارتند از گیاه دلبر یا پیچک اطاق پذیرایی .نام گیاه شناسی این گیاهان، Philodendron scandens، یونانی است و به معنای “کوهنورد درخت دوست” است. این تاک رَوَنده و همیشه سبز یک اپی فیت است. در طبیعت، از درختان یا سایر تکیه گاه ها بالا می رود و از طریق پوشش های اسفنجی ریشه، مواد غذایی را جمع آوری می کند. برگ قلبی چند ساله فیلودندرون که از آمریکای جنوبی می آید، یک گیاه آپارتمانی محبوب است. مراقبت آسان آن را به گزینه ای عالی برای طیف گسترده ای از تنظیمات داخلی تبدیل می کند. فیلودندرون اسکاندیس یک انتخاب عالی برای تقریباً هر محیط داخلی است. به دلیل عشق به رطوبت و تحمل نور کم، عملکرد بسیار خوبی در حمام و آشپزخانه دارد. همچنین به عنوان گیاه رومیزی برای دفتر کار انتخاب خوبی است.

مراقبت و شرایط فیلودندرون اسکاندیس ( برگ قلبی )

اگر فیلودندرون بلند و دنباله‌داری می‌خواهید که در اتاق پرسه بزنند یا از کناره‌های قفسه‌های کتاب خارج شوند، کاری نکنید. برای تشویق رشد بوته ای، رشد جدید را به طور مکرر به عقب برگردانید تا به منشعب شدن گیاه خود کمک کنید. اگر وسط ساقه را به عقب بچسبانید، قسمتی از ساقه باقی مانده به سادگی از بین می رود و جذاب به نظر نمی رسد. اغلب گونه های این جنس به صورت بالارونده می باشند  ارتفاع آن به ۲ متر می رسد و معمولا از نظر شکل ظاهری با پوتوس اشتباه گرفته می شود . اگر میخواهید تجربه خوبی برای نگهداری و رشد این گیاه داشته باشید باید به چند نکته در نگهداری این گیاه دقت کنید : 

اندازه و رشد

اگر فیلودندرون اسکاندیس رها شود، این رونده سریع الرشد تاک های دنباله‌داری را به طول 4 اینچ فوت می‌فرستد. برای داشتن یک عادت رشد بیشتر، ساقه‌های فیلودندرون برگ قلب را در یک گره برگ کوتاه کرده یا به عقب ببندید تا ظاهری کامل‌تر داشته باشید.برگ های بزرگ و قلبی شکل آن چرمی و براق هستند. آنها ممکن است به اندازه 3 اینچ عرض داشته باشند. برگ های نابالغ به رنگ برنزی هستند و با بالغ شدن به سبز تیره تبدیل می شوند.

نور و دما

فیلودندرون اسکاندیس طیف گسترده ای از تنظیمات نور را تحمل می کند. اما با نور روشن و غیر مستقیم خورشید بهترین کار را انجام می دهد . گیاه فیلودندرون برگ قلبی ، دمای کمتر از 60 درجه فارنهایت را تحمل می کند. اما در دمای اتاق از 65 درجه تا 75 درجه فارنهایت بهترین عملکرد را دارد.

 آفات یا بیماری های فیلودندرون

فیلودندرون اسکاندیس عموماً بدون آفت و مشکل است. آبیاری بیش از حد ممکن است باعث پوسیدگی ریشه و سایر عفونت های قارچی شود. این ممکن است گیاه را ضعیف کند. گیاهان ضعیف شده بیشتر در معرض آفات گیاهان آپارتمانی مانند: شته ها ، کنه های عنکبوتی ، حشرات فلس دار ، شپشک آرد آلود . مراقب برگ های زرد باشید که ممکن است به شما هشدار دهد که بیش از حد آبیاری می کنید. خشکی بیش از حد نیز می تواند برای این گیاهان گرمسیری مشکل ساز باشد. اگر متوجه شدید برگ های گیاهتان پژمرده شده است، ممکن است نشانه این باشد که باید آبیاری کنید. نور مستقیم خورشید ممکن است باعث ایجاد علائم سوختگی قهوه‌ای روی برگ‌های فیلودندرون شود.

آبیاری و تغذیه

این گیاه رونده گرمسیری از محیطی نمناک و مرطوب برخوردار است. خاک اطراف ریشه ها باید مرطوب باشد اما هرگز خیس نباشد. اگر با آب لوله کشی آبیاری می کنید، بگذارید حداقل 24 ساعت بماند. این اجازه می دهد تا مواد شیمیایی تبخیر شوند و آب قبل از استفاده به دمای اتاق برسد. فیلودندرون اسکاندیس ها به تغییرات دما حساس هستند. آبیاری فیلودندرون اسکاندیس با آب سرد می تواند به گیاه شوک وارد کند. به علاوه، این مواد شیمیایی را به خاک اضافه می کند و می تواند منجر به زرد شدن برگ ها شود! برگها را روزانه چند بار مه پاش کنید و سعی کنید رطوبت محیط را در حدود 40 درصد یا بیشتر نگه دارید. با استفاده از کود گیاهان آپارتمانی محلول در آب متعادل تغذیه کنید. در فصل رشد بهار و تابستان هر ماه کود دهی کنید.

خاک گلدان و پیوند

از آنجایی که گیاهان فیلودندرون اسکاندیس اپی فیت هستند، بهترین عملکرد را با مخلوط کاشت بدون خاک دارند. به دنبال مخلوط های مبتنی بر پیت ماس، مانند مخلوط گلدان بنفشه آفریقایی باشید. فیلودندرون های برگ قلبی نیازی به گلدان مجدد ندارند. این گیاه باید به مدت دو یا سه سال در یک گلدان نسبتاً کوچک خوب عمل کند. هنگام انتخاب ظرف، حتماً ظرفی را انتخاب کنید که گردش هوای خوبی را برای سیستم ریشه گیاه فراهم کند. تراکوتا بهترین ماده است و مطمئن باشید که گلدان دارای سوراخ های زهکشی فراوان است.

نحوه تکثیر فیلودندرون اسکاندیس

تکثیر Parlor Ivy با قلمه های جوانه برگ یا قلمه های نوک ساقه بسیار آسان است. قلمه ها را در آب یا در خاک مرطوب گلدان ریشه دار کنید. حتماً قلمه های خود را در یک محیط گرم و محافظت شده نگهداری کنید تا زمانی که ریشه ها شروع به شکل گیری کنند. همچنین امکان تکثیر فیلودندرون Sweetheart از بذر وجود دارد. بذرها را روی خاک مرطوب بکارید. ظرف شروع بذر را در محیطی گرم (66 تا 75 درجه فارنهایت) نگهداری کنید تا جوانه بزند.

 

آیا اسکاندیس زهردار یا سمی در نظر گرفته می شود؟

فیلودندرون حاوی اگزالات کلسیم نامحلول است. این می تواند باعث تحریک پوست در تماس و ناراحتی شدید معده در صورت بلعیده شود. گیاه را دور از دسترس کودکان، حیوانات خانگی و دام نگهداری کنید.

گل و عطر

بسیار نادر است که فیلودندرون های برگ قلبی داخلی گل بدهند، اما اگر گل دهند، یک گل نگهدار بیضی شکل سبز رنگ به نام اسپات مشاهده خواهید کرد. گلهای واقعی داخل آن هستند و بدون عطر، سفید و بسیار ریز هستند. اسپات ها ممکن است در هر زمانی از سال ظاهر شوند. هنگامی که فیلودندرون اسکاندیس شکوفا می شود، شکوفه ها به میوه های توت مانند در سایه های نارنجی، شرابی یا قرمز تبدیل می شوند.
برای مشاهده محصولات مشابه کلیک کنید .