پرنسس صورتی بسیار مورد توجه کلکسیونرهای گیاهان قرار دارد. پرنسس صورتی که با برگ‌های سبز تیره و قلبی شکل با رنگ‌های صورتی حبابی مشخص می‌شود، واقعاً در دنیای گیاهان منحصربه‌فرد است. در حالی که می توان آن را به راحتی با فیلودندرون کنگو صورتی اشتباه گرفت.پرنسس صورتی فیلودندرون که بومی کلمبیا است، یک آروئید گرمسیری از خانواده آراسه است. با وجود قیمت بالای آن، مراقبت از این گیاه رنگارنگ در واقع بسیار آسان است.

pink princess 3

مراقبت از فیلودندرون پرنسس صورتی

همانطور که گفته شد، چند نکته کلیدی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا اطمینان حاصل شود که تنوع روی برگ ها را به حداکثر می رسانید. در حالی که این گیاه گل تولید می کند، اسپات ها در مقایسه با شاخ و برگ گیاه ناچیز هستند و به ندرت در داخل خانه گل می دهند.

نور

تامین نور کافی پرنسس صورتی شما مهمترین عاملی است که بر میزان تنوع آن تاثیر می گذارد. مکانی را انتخاب کنید که چندین ساعت نور روشن و غیر مستقیم دریافت کند. هنگامی که در داخل خانه رشد می کند،  می تواند چند ساعت نور مستقیم را تحمل کند، که ممکن است به افزایش تنوع آن کمک کند. اگر مکانی در خانه خود ندارید که نور کافی دریافت کند، خرید چراغ رشد برای این گیاه توصیه می شود. بدون نور کافی، برگ های این گیاه به سرعت شروع به سبز شدن می کنند و تنوع خیره کننده خود را از دست می دهند.

 

خاک

به عنوان یک آروئید، پرنسس صورتی از خاکی با زهکشی خوب و سرشار از مواد آلی لذت می برد. مخلوطی از خاک گلدان استاندارد، پرلیت و پوست ارکیده برای پرنسس صورتی ایده آل است.

 

اب

بین دو آبیاری اجازه دهید نیمه بالایی خاک خشک شود و سپس به خوبی آبیاری کنید. مطمئن شوید که پرنسس صورتی شما هرگز در خاک غرقابی ننشیند، زیرا آنها مستعد پوسیدگی ریشه هستند. آبیاری بیش از حد فیلودندرون پرنسس صورتی بسیار آسان تر از زیر آبیاری آن است، بنابراین اگر مطمئن نیستید که آیا به آب نیاز دارد یا خیر، مراقب باشید و یک روز دیگر صبر کنید.

 

دما و رطوبت

فیلودندرون پرنسس صورتی در شرایط گرم و مرطوب بهترین عملکرد را دارد ، اگرچه سطوح معمولی دمای خانه و رطوبت برای این گیاهان مقاوم مناسب است. در حالت ایده آل، گیاه خود را در دمای بین 65 تا 79 درجه فارنهایت (18 تا 26 درجه سانتیگراد) نگه دارید و از قرار دادن آن در دمای کمتر از 60 درجه فارنهایت (15 درجه سانتیگراد) خودداری کنید.

 

کود

در طول فصل رشد خود (بهار و تابستان) فیلودندرون پرنسس صورتی از تغذیه منظم ماهانه با کود مایع متعادل سود می برد. کوددهی گیاه خود را در اوایل پاییز با ورود به دوره خواب خود متوقف کنید.

مشکلات رایج با پرنسس صورتی

با مراقبت مناسب، پرنسس صورتی نسبتاً به مشکل نمیخورند . مشکلات رایج این گیاهان گرمسیری معمولاً از آبیاری نامناسب، رطوبت یا نور ناشی می شود.

 

آفات و بیماری های رایج گیاهی

فیلودندرون پرنسس صورتی به تعدادی از آفات و بیماری های رایج گیاهان آپارتمانی حساس است. آفات رایج شامل شپشک های آردآلود، شته ها، کنه های عنکبوتی، فلس و پشه های قارچی هستند. بیماری های رایج عبارتند از پوسیدگی ریشه که در نتیجه آبیاری بیش از حد است و لکه زنگ که در نتیجه عفونت قارچی ایجاد می شود.

قهوه ای شدن لبه های برگ های این گیاه معمولاً به دلیل کمبود رطوبت است که باعث خشک شدن برگ ها می شود. متأسفانه هیچ راهی برای جبران آسیب پس از وقوع وجود ندارد، اما اگر رطوبت اطراف گیاه را افزایش دهید، باید از قهوه ای شدن بیشتر جلوگیری کنید.

آخرین چیزی که نمی خواهید روی رنگ صورتی گیاه زیبای خود ببینید لکه های قهوه ای است، اما متأسفانه اگر گیاه خود را در معرض نور بیش از حد شدید قرار داده باشید، ممکن است این اتفاق بیفتد. لکه های صورتی ظریف روی برگ ها در شرایط نوری شدید مستعد سوختن هستند و در نتیجه لکه های بزرگ سوختگی ایجاد می شود. همانطور که در بالا ذکر شد گاهی اوقات این می تواند ناشی از کمبود رطوبت باشد.

در ادامه چند عکس از این گیاه زیبا را میبینیم :

 

pink princess 1

 

pink princess 5

 

pink princess 6

 

برای مشاهده فیلودندرون های مشابه کلیک کنید .