هویا استرالیس لیزا گونه‌ای متنوع و زیبا از هویا استرالیس سبز ساده است و خیره‌کننده است! هویا استرالیس لیزا نوعی رنگارنگ از هویا استرالیس سبز رنگ است. استرالیس اولین بار توسط کلکسیونرها در سال 1700 در استرالیا پیدا شد ، از این رو نام آن استرالیس است. این یک نوع خیره کننده از هویا است که به شکل عمودی، پیچ در پیچ و تاک مانند رشد می کند.

به طور کلی، هویاهای استرالیایی مانند بسیاری از هویاهای دیگر دنباله رو نیستند. درعوض، آنها به زیبایی بالا می روند و اغلب ساقه های خود را به دور یکدیگر می پیچند. نوع رنگارنگ هویا استرالیس لیزا دارای رنگ‌های زرد مات، کرم و سبز روشن است که تقریباً شبیه یک الگوی آبرنگ است.

 

 

چگونه از هویا استرالیس لیزا مراقبت کنیم ؟

مراقبت از هویا استرالیس لیزا بسیار شبیه مراقبت از هویا استرالیس است و بسیاری از انواع دیگر هویا . در مورد نور، لیزا از نور غیر مستقیم روشن لذت می برد. بر خلاف برخی دیگر از هویاها که می توانند سطوح نور بسیار پایین تری را تحمل کنند، تنوع در لیزا به کمی نور بیشتر نیاز دارد.

هویا ها گیاهان گرمسیری هستند و در زیر سایه تاج انبوه درختان رشد می کنند. این بدان معنی است که هر گونه نور مستقیم خورشید از طریق برگ درختان فیلتر می شود و نور ملایمی ایجاد می کند که هویاها در آن رشد می کنند.

اگر نور صبح ملایم باشد، می تواند کمی از نور مستقیم خورشید را تحمل کند، اما با اوج خورشید مستقیم بعد از ظهر به خوبی عمل نمی کند. برگ ها را می سوزاند. به سایه روشن غیرمستقیم یا روشن فکر کنید یا نور خورشید کم رنگ . همچنین می توانید برای تکمیل نور لیزا، نور رشد اضافه کنید.

 

 

انتخاب آب و خاک

آب و خاک دو ایتم مهم در نگهداری گیاهان است که اغلب نادیده گرفته می شود. خاک بر نحوه زهکشی آب تأثیر می گذارد، بنابراین بر تعداد دفعات آبیاری گیاه تأثیر می گذارد. به طور کلی، هویا استرالیس لیزا پس از خشک شدن چندین اینچ بالای خاک به آبیاری نیاز دارد.

این به این دلیل است که برگ‌های ضخیم و آبدار، آب را ذخیره می‌کنند و آن‌ها را در برابر خشکی مقاوم می‌کنند . وقتی گیاه را آبیاری می‌کنید، همه شاخ و برگ‌ها را بشویید و خاک را خیس کنید تا از سوراخ‌های زهکشی خارج شود.

اگر متوجه زرد شدن برگ‌ها شدید، احتمالاً به این معنی است که گیاه خود را بیش از حد آبیاری می‌کنید یا خاک خیلی متراکم است. اگر برگ ها نازک و چروک شد، احتمالاً به این معنی است که گیاه شما به مقداری آب نیاز دارد.

خاک بخش مهمی از کل این معادله است زیرا خاک جریان آب را تسهیل می کند. اگر خاک خیلی متراکم باشد، آب تخلیه نمی شود و ریشه ها را غرق می کند. اگر خاک بیش از حد زهکشی خوبی داشته باشد، گیاه آب کافی را حفظ نخواهد کرد!

بهتر است از خاک مخلوط گیاهان آپارتمانی با زهکشی خوب برای  هویاها استفاده کنیم و کمی پرلیت ضخیم اضافی داخل آن استفاده شود .این به هوادهی و زهکشی کمک می کند.

دما و رطوبت مورد نیاز

مانند سایر هویاها، هویا استرالیس لیزا دمای معمولی خانه را از 60 تا 80 درجه (فارنهایت) ترجیح می دهد. این گیاه به سرما مقاوم نیست و در دماهای 50 یا کمتر و قطعاً در یخبندان خوب عمل نمی کند.

هویاهای خود را در پاییز و زمستان در خانه نگه داری کنید و آنها را برای بهار و تابستان به بیرون از خانه ببرید تا رطوبت شگفت انگیز تابستانی کار خود را انجام دهد. آنها همیشه به لطف دما و رطوبت گرم بسیار زیبا رشد می کنند!

در حالی که هویا استرالیس لیزا در سطوح رطوبت بالاتر کاملاً رشد می کند، در سطوح رطوبت معمولی خانگی نیز به خوبی عمل می کند. برای کمک به تقویت آن، یک مرطوب کننده اضافه کنید، آن را با گیاهان دیگر با نیازهای مشابه گروه بندی کنید، یا آن را در کابینت گلخانه ای با رطوبت بالاتر قرار دهید.

 

 

کوددهی و نحوه شکوفه دادن هویا استرالیالیس لیزا

شما معمولاً نیازی به کود دادن به گیاه هویا استرالیالیس لیزا ندارید. منظورم این است که شما می توانید کود دهید ولی آنها فقط با غفلت رشد می کنند!

می توانید از هر نوع کود رقیق شده برای گیاهان آپارتمانی برای تغذیه گیاه استفاده کنید. فقط در پاییز یا زمستان کود ندهید. اگرچه در بهار و تابستان می تواند به شکوفایی کمک کند.

برای اینکه هویا استرالیس لیزا شکوفه دار شود، باید گیاهی جاافتاده باشد. همچنین دوست دارد تا حدودی ریشه دار باشد. بنابراین اگر گیاه شما شکوفه دار نشده است، چند سال به آن فرصت دهید تا رشد کند و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. وقتی شکوفه دار شد ، شکوفه ها بوی شکلات می دهند. آنها همان ظاهر ظرف چینی و گل مومی را مانند سایر شکوفه های هویا دارند.

 

 

 

برای مشاهده محصولات مشابه کلیک کنید .