فیلودندرون پینک پرنسس | شاهزاده صورتی

شما هم به اضافه کردن فیلودندرون پینک پرنسس به مجموعه گیاهی خودتان فکر می کنید؟ این گیاه منحصربه‌فرد با برگ‌های بسیار درخشان و رنگارنگش به راحتی قابل شناسایی است. این مقاله به شما برای کاشت، رشد و مراقبت از این گیاه دوست داشتنی کمک می کند. فیلودندرون پینک پرنسس | شاهزاده صورتی

فیلودندرون پینک پرنسس philodendron pink princess

 

فیلودندرون پینک پرنسس

بدون شک در ماه های اخیر نام فیلودندرون پینک پرنسس یا همان شاهزاده صورتی را شنیده اید، مگر اینکه زیر سنگ یا دور از اکانت های شبکه های اجتماعی اختصاصی گیاهان آپارتمانی زندگی کنید. با رنگ‌های صورتی خیره‌کننده در الگوهای

 

تقریبا باورنکردنی، این هیبرید به کالای کلکسیونی جدید در میان باغبان‌های علاقه‌مند به گیاهان آپارتمانی تبدیل شده است.

اگرچه یافتن آنها دشوار است، و اغلب با قیمت گزافی همراه هستند ، مراقبت از این گیاهان به اندازه سایر فیلودندرون های محبوب آسان است. نادر بودن و محبوبیت آنها گاهی اوقات می تواند مشکل پیدا کردن یک فروشنده معتبر را ایجاد کند که بتواند اصالت گیاه را تأیید کند.

با توجهی ویژه به نور خورشید برای اطمینان از حفظ رنگ صورتی گیاه، هیچ مشکلی برای رشد و مراقبت از فیلودندرون پرنسس صورتی خود نخواهید داشت. بیایید نگاهی عمیق‌تر به همه چیزهایی که باید در مورد رشد و مراقبت از این گیاه خاص بدانید، بیندازیم !

فیلودندرون پینک پرنسس چیست؟

 

فیلودندرون پینک پرنسس

یک کالای کلکسیونی کمیاب برای دوستداران گیاهان، پرنسس صورتی فیلودندرون به دلیل رنگ های صورتی پاستلی مورد علاقه است.

 

شاهزاده صورتی از نظر گیاه شناسی به عنوان Philodendron erubescens  ‘Pink Princess’ شناخته می شود  که احتمالاً تلاقی تعدادی از گونه های مختلف فیلودندرون از جمله  Philodendron tatei  و  Philodendron wendlandii است.

به عنوان بخشی از جنس فیلودندرون، پرنسس صورتی با تعدادی از گیاهان آپارتمانی محبوب، از جمله فیلودندرون فوق العاده محبوب Heartleaf ( Philodendron hederaceum ) مرتبط است. این گیاهان در زیر  خانواده Araceae  یا arum قرار می گیرند که مربوط به سایر گیاهان برگدار مانند Peace Lilies و Anthuriums هستند.

فیلودندرون پینک پرنسس در سال‌های اخیر همراه با علاقه کمیاب به گیاهان آپارتمانی که رسانه‌های اجتماعی را فراگرفته، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. والدین گیاهان آپارتمانی نه تنها به ساکنان جنگل‌های شهری تبدیل شده‌اند، بلکه به جمع‌آوری‌کننده‌های خاص گیاهان آپارتمانی تبدیل شده‌اند که گیاهان کمیاب‌تر و جالب‌تر را به‌طور باورنکردنی مورد توجه قرار داده‌اند.

مانند وسواس مونستراهای رنگارنگ در سال‌های گذشته، فیلودندرون‌ پرنسس صورتی یکی از گیاهان آپارتمانی مورد علاقه جدید است . این گیاه به قدری محبوب است که تلاش می شود گیاهان دیگری که شبیه آن هستند به همان قیمت بالایی که Pink Princess دارد، فروخته شود.

به عنوان مثال،  فیلودندرون کنگو صورتی که اغلب با نام شاهزاده صورتی فروخته می شود، از نظر شیمیایی تغییر یافته و برگ هایی به طور موقت صورتی تولید می کند. با این حال، این برگ ها در نهایت به طور کامل سبز می شوند و تمام رنگ مورد نظر را از دست می دهند.

اگر به دنبال یک شاهزاده صورتی هستید، مطمئن شوید که از یک فروشنده معتبر خرید می کنید تا مطمئن شوید که کالای واقعی را دریافت می کنید. بدترین حالت این است که انواع ارزان‌تر را انتخاب کنید، مانند Philodendron Birkin ، که برخی معتقدند به همان اندازه زیبا است.

 

برای خرید فیلودندرون پینک پرنسس اینجا کلیک کنید

برای خرید فیلودندرون بیرکین اینجا کلیک کنید

تاریخ

 

فیلودندرون پینک پرنسس philodendron pink princess

تاریخچه مرموز این گیاه بر جذابیت آن می افزاید.

 

منشا واقعی پینک پرنسس 100٪ روشن نیست. چندین نظریه برای توضیح اینکه از کجا آمده است پدیدار شده است، اما هیچ کدام کاملاً قطعی نیست و تاریخچه این گیاه را کمی پر رمز و راز می کند. 

طبق محتمل ترین نظریه،  پینک پرنسس احتمالاً از یک پرورش دهنده در فلوریدا آمده است . این پرورش دهنده با تلاقی گونه های مختلف با  Philodendron  erubescens،  بهترین گیاه را انتخاب و با استفاده از نمونه های بافت آن را شبیه سازی کرد.

از بین صدها و هزاران کلون، اعتقاد بر این است که یکی از آنها پرنسس صورتی است. شاهزاده صورتی که به خرده فروشان در فلوریدا فروخته شد و از طریق قلمه ها تکثیر شد، در سراسر اینترنت و جهان پخش شد.

این تاریخ همچنین نادر بودن این گیاه را توضیح می دهد. از آنجایی که تنها یک نمونه برای شروع وجود داشت، و تکثیر تنها راه برای بازتولید تکرارهای واقعی Pink Princess است،  تعداد محدودی از این گیاهان در سراسر جهان وجود دارد . هر چه گیاه کمیاب تر و پرطرفدارتر باشد، قیمت آن بالاتر است.

 

منطقه بومی 

 

فیلودندرون پینک پرنسس philodendron pink princess

این هیبریدهای گرمسیری از نظر فنی در آزمایشگاه رشد کردند، اما گونه های اصلی از کلمبیا هستند.

 

از آنجایی که رقم Pink Princess در آزمایشگاه رشد کرده و هیبرید شده است، هیچ یک از آنها را در طبیعت پیدا نخواهید کرد. با این حال، منشاء بومی گونه اصلی نشان می دهد که این گیاهان چه نوع شرایطی را ترجیح می دهند.

گونه  Philodendron erubescens  بومی کلمبیا است که به دلیل نام خاص خود به عنوان Philodendron سرخ شده نیز شناخته می شود. مانند سایر فیلودندرون ها، این گیاهان شرایط جنگل مانند استوایی را ترجیح می دهند و برای رشد به گرما و رطوبت بالا نیاز دارند.

 

مشخصات

 

فیلودندرون پینک پرنسس

از برگ‌های سبز تیره و رنگ‌های صورتی پاستلی می‌توان فهمید که این یک فیلودندرون پینک پرنسس است.

 

فیلودنددرون پینک پرنسس گیاهی است که وقتی با آن روبرو می شوید به سختی از دستش می دهید. برگ‌های بلند به  رنگ سبز تیره با لکه‌هایی از رنگ صورتی در نقش‌های جالب است . ساقه های جوان مانند سایر انواع فیلودندرون erubescens  قرمز روشن شروع می شوند  و با افزایش سن گیاه به رنگ شرابی عمیق تری در می آیند.

در محیط های طبیعی خود،  Philodendron erubescens  کوهنوردی هستند که در صورت حمایت به چند فوت قد می رسند. برگها نیز در مقایسه با سایر گیاهان آپارتمانی دارای شاخ و برگ بسیار بزرگ هستند و با نور بیشتر و مراقبت بهتر اندازه آنها افزایش می یابد.

فیلودندرون های پرنسس صورتی برای حیوانات خانگی سمی هستند و باید از پنجه های کنجکاو دور نگه داشته شوند. این گیاهان به اندازه کافی منحصر به فرد هستند که اغلب آنها را با گیاهان پوتوس اشتباه نمی گیرند ، مانند سایر گونه های فیلودندرون.

 

خرید فیلودندرون پینک پرنسس

 

 

بعید است در گلفروشی های محلی خود با یک شاهزاده صورتی روبرو شوید. همانطور که گفته شد، این گیاهان بسیار کمیاب و معمولاً بسیار گران هستند.

قیمت بالای این گیاه به دلیل کمیاب بودن آن و نیاز به حفظ تنوع است. بهترین  راه برای تکثیر واریگینگ از طریق کشت بافت است  – فرآیندی پرهزینه و وقت گیر که هزینه را افزایش می دهد. 

برخی از پرورش دهندگان از طریق تکثیر اقدام به تولید مثل می کنند، اما این قابل اعتماد نیست. هنگام تکثیر، پرورش دهندگان نمی توانند مطمئن باشند که گیاه به دست آمده دارای رنگ صورتی کافی برای فروش به عنوان شاهزاده صورتی باشد. فقط تعداد کمی برش را انجام می دهند، بنابراین گیاهان کمتری در بازار موجود است.

آنها همچنین  به سرعت توسط صاحبان مشتاق گیاهان آپارتمانی ربوده می شوند و پیدا کردن آنها را دشوار می کند. برخی از قلمه ها را می توان در بازارهای آنلاین مانند Etsy یافت یا از طریق گروه های جمع آوری گیاهان فروخت. اگر قلمه ای در منطقه شما وجود ندارد، باید کارآگاهی انجام دهید یا یک پرورش دهنده تخصصی پیدا کنید تا چیز واقعی را پیدا کنید.

قبل از خرید هر گونه قلمه به صورت آنلاین، مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام داده اید  . گیاهان اغلب در فرآیند حمل و نقل و حمل و نقل جان سالم به در نمی برند و هیچ راهی برای تضمین اینکه گیاهی که وارد می شود، یک شاهزاده صورتی است و نه یکی از گیاهان تقلیدی، وجود ندارد. به جای هدر دادن پول خود (به طور بالقوه بیش از 100 دلار)، یک فروشنده باتجربه یا شخصی محلی را پیدا کنید که می توانید آن را شخصاً از او دریافت کنید.

برای خرید فیلودندرون پینک پرنسس اینجا کلیک کنید

 

کاشت قلمه 

 

کاشت آنها بلافاصله پس از ورود در حفظ سلامت آنها بسیار مهم است.

 

هر پینک پرنسسی که خریداری می کنید احتمالاً قلمه ای از یک گیاه موجود است. اینها معمولاً با ریشه های برهنه و بدون خاک ارسال می شوند و پس از دریافت آنها باید کاشته شوند. بهتر است این کار را در اسرع وقت انجام دهید. حمل و نقل برای این گیاهان استرس زا است و  هر چه زودتر آنها را وارد خاک کنید، شانس زنده ماندن آنها بیشتر می شود.

با پیدا کردن یک گلدان تمیز شروع کنید. اگر از یک گلدان قدیمی استفاده مجدد می کنید، مطمئن شوید که قبل از شروع به طور کامل تمیز شود تا از انتشار آفات و بیماری ها جلوگیری شود.

گلدان را با  مخلوط خاک مناسب گیاهان آپارتمانی یا مخلوط خانگی از خاک گلدان اصلاح شده با نارگیل یا پیت ماس ​​و پرلیت یا پوست ارکیده پر کنید.  این زهکشی و هوادهی را بهبود می بخشد و در عین حال رطوبت کافی را برای شاد نگه داشتن گیاه حفظ می کند.

یک سوراخ کوچک در مرکز گلدان ایجاد کنید و قلمه را بکارید تا ریشه ها دفن شوند و برگ ها به خوبی بالای خط خاک بنشینند. خاک را به آرامی محکم کنید تا قلمه در جای خود محکم شود.

بلافاصله پس از کاشت به طور کامل آبیاری کنید تا رشد ریشه تقویت شود . این گیاه احتمالا برای مدتی بدون آب بوده و به شدت به آبیاری نیاز خواهد داشت. گیاه را در یک نقطه ایده آل قرار دهید و آن را به خوبی آبیاری کنید تا زمانی که رشد جدیدی را مشاهده کنید.

 

یکی از مهم ترین عناصر برای این گیاهان نور خورشید است، زیرا تنوع رنگ از اینجا می آید.

 

چگونه به رشد گیاه کمک کنیم؟

علیرغم آنچه نادر بودن آنها ممکن است نشان دهد، فیلودندرون های پینک پرنسس گیاهان دشواری برای مراقبت نیستند . با توجه بیشتر به نیازهای روشنایی برای حفظ ابلقیت آنها، و برخی نگهداری های اضافی، آنها باید مشکل کمی برای شما ایجاد کنند.

نور

اگر می خواهید فیلودندرون پینک پرنسس شما صورتی بماند، نور خورشید مهم ترین عنصری است که باید در نظر بگیرید.  بدون نور کافی، برگها به آرامی سبزتر می شوند و ممکن است رنگ صورتی خود را به طور کلی از دست بدهند.

این به دلیل محتوای کلروفیل در برگ است. فتوسنتز توسط کلروفیل امکان پذیر می شود که به گیاه اجازه می دهد غذای خود را به شکل قند از آب و دی اکسید کربن تولید کند. هر چه کلروفیل در برگ ها بیشتر باشد، سرعت فتوسنتز بیشتر می شود و در نتیجه انرژی بیشتر و رشد بهتری حاصل می شود.

قسمتهای ابلق گیاه فاقد کلروفیل است . اگر گیاه برای حفظ خود نور کافی دریافت کند، تنوع رنگ ثابت باقی می ماند یا حتی ممکن است تشدید شود زیرا گیاه برای زنده نگه داشتن خود به کلروفیل کمتری نیاز دارد. مهم است که این گیاه را در مکان های تاریک و بدون نور کافی خورشید نگهداری نکنید .

هنگامی که سطح نور خیلی کم باشد، گیاه کلروفیل بیشتری تولید می کند تا کمبود فتوسنتز را جبران کند و باعث کاهش ابلقیت مناطق می شود. اگر گیاه برای مدت طولانی در نور کم باقی بماند، می تواند همه رنگ ها را از دست بدهد و به رنگ سبز اولیه بازگردد.

از آنجایی که رنگ صورتی دوست داشتنی ترین قسمت این گیاه است، میزان مناسب نور خورشید ضروری است. این گیاهان  برای حفظ رنگ خود در بیشتر ساعات روز به نور غیر مستقیم خورشید  نیاز دارند. آن‌ها حتی می‌توانند آفتاب مستقیم صبحگاهی را جلوی پنجره‌ای رو به شرق تحمل کنند، اما در زیر نور مستقیم خورشید سخت تلاش می‌کنند. نور متوسط ​​تا کم برای این زیبایی نادر مناسب نیست. 

 

چگونه سطوح نور را در خانه خود آزمایش کنید

با توجه به نیازهای بسیار خاص این گیاهان، دانستن شدت نور در خانه شما برای ایجاد شرایط مناسب کلیدی است . خوشبختانه، چند راه برای آزمایش شدت نور در خانه شما وجود دارد:

  • یک تکه کاغذ سفید بردارید و آن را بالای گیاه نگه دارید. دست خود را بین کاغذ و منبع نور قرار دهید تا  سایه ایجاد شود . سایه‌های خشن نشان‌دهنده نور مستقیم، سایه‌های ملایم نشان‌دهنده نور غیرمستقیم روشن، و سایه‌هایی که تشخیص آنها دشوار است (یا اصلاً سایه‌ای ندارند) نشان‌دهنده نور کم است.
  • اپلیکیشن نورسنج را  در گوشی هوشمند خود دانلود کنید  . این برنامه‌ها از تلفن‌های سخت‌افزاری شما برای اندازه‌گیری سطح نور در لوکس یا فوت شمع استفاده می‌کنند. 10000-20000 لوکس (حدود 1000-2000 فوت شمع) را برای شاهزاده صورتی خود هدف بگیرید.
  • تلفن ها ممکن است خواندن خیلی دقیقی ارائه نکنند. برای مطمئن ترین نتایج، روی یک  نورسنج سرمایه گذاری کنید . این دستگاه‌ها دقیقاً نشان می‌دهند که گیاه شما چه مقدار نور دریافت می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا شرایط مناسبی را برای رشد مطلوب در داخل خانه فراهم کنید. 

آب

فیلودندرون های پرنسس صورتی مصرف کننده آب سنگین نیستند.

 

اگرچه آنها در محیط های مرطوب یافت می شوند، اما دوست ندارند در خاک خیس بنشینند و برای جلوگیری از آبیاری بیش از حد نیاز به خاکی با زهکشی خوب دارند. این گیاه  خاک را در سمت خشک تر ترجیح می دهد  زیرا مستعد پوسیدگی ریشه است. بهتر است قبل از آبیاری مجدد، اجازه دهید 2 تا 3 اینچ بالای خاک کاملا خشک شود. در حالی که آبیاری در زیر آب یک خطر است، آبیاری بیش از حد خطرناک تر است.

اگر فکر می کنید به دلیل علائم  پوسیدگی ریشه مانند ساقه های موز یا پژمرده شدن برگ ها بیش از حد  به گیاه خود آبیاری کرده اید   ، بگذارید خاک کاملا خشک شود. گیاه را از گلدان خارج کرده و ریشه ها را بررسی کنید. ریشه‌های گل‌دار یا پوسیده را به رشد سالم برگردانید و در خاک کاملاً جدید قرار دهید تا از گسترش مشکل جلوگیری کنید.

به جای آبیاری طبق برنامه، ایمن‌ترین کار این است که  رطوبت خاک را هر چند روز یک بار  با انگشت خود آزمایش کنید. با توجه به تغییر شرایط محیطی به صورت روزانه، آبیاری طبق برنامه اغلب منجر به آبیاری بیش از حد یا کم آبی می شود، به خصوص با تغییر در فصول.

از طرف دیگر، می توانید  رطوبت سنج خاک را در داخل گلدان بگذارید و پروب را چند اینچ پایین تر بگذارید. این مترها سطوح رطوبت در خاک را اندازه می گیرند و زمان مناسب برای آبیاری مجدد را بدون نیاز به آزمایش مکرر خاک نشان می دهند.

 

خاک

خاک پینک پرنسس

بیشتر خاک های گلدانی می توانند دارای پرلیت، نارگیل یا حتی پوست ارکیده باشند تا برای رشد ایده آل باشند.

 

خاک مناسب برای زنده نگه داشتن فیلودندرون پینک پرنسس شما در طولانی مدت ضروری است. مانند بسیاری از گیاهان آپارتمانی، آنها به  مخلوطی از گلدان سبک و با زهکشی مناسب نیاز دارند  که رطوبت کافی را برای حفظ شادابی ریشه ها حفظ کند و در عین حال به خوبی زهکشی کند تا از پوسیدگی ریشه جلوگیری کند. همچنین باید فضای کافی بین ذرات خاک برای رساندن اکسیژن به ریشه ها وجود داشته باشد.

خاک معمولی گلدان باغ معمولاً برای ظروف در فضای باز طراحی می شود که به سرعت خشک می شوند. بیشتر آنها به تنهایی برای گیاهان داخلی مناسب نیستند. با این حال، آنها را می توان با مواد مختلف برای بهبود زهکشی و هوادهی اصلاح کرد.

نارگیل،  یک جایگزین پایدار برای پیت ماس، یک اصلاح عالی برای خاک گلدان است. سبک و مطبوع است اما ده برابر وزن خود در آب نگه می دارد. این بدان معناست که می تواند رطوبت کافی برای آبیاری گیاه را حفظ کند اما بیش از حد اشباع نمی شود.

پرلیت  یکی دیگر از اصلاح کننده های عالی است. این سنگ‌های سفید کوچک که از شیشه‌های آتشفشانی منبسط شده ساخته شده‌اند، فضای بین ذرات خاک را افزایش می‌دهند تا مخلوط را سبک‌تر کرده و زهکشی را بهبود بخشد. پوست ارکیده نیز عملکرد مشابهی را انجام می دهد و مقداری رطوبت را نیز حفظ می کند.

برای ایجاد خاک مناسب برای گلدان شاهزاده صورتی خود،  دو قسمت خاک گلدان را با یک قسمت کویر (coir) و یک قسمت پرلیت مخلوط کنید . اگر خاک گلدان شما خیلی ریز باشد ، چند مشت پوست  ارکیده  نیز می تواند قوام مخلوط را بهبود بخشد.

خاک گلدان گیاهان آپارتمانی نیز برای خرید آنلاین یا در گلفروشی های محلی شما در دسترس است. این مخلوط ها حاوی همان عناصر بالا هستند که به سادگی در نسبت های مناسب از قبل مخلوط شده اند . آنها ممکن است گران تر از ساختن مخلوط خود باشند، اما آنها یک گزینه سریع و آسان برای باغبان های کم حوصله یا کسانی هستند که فضای کمی دارند.

 

دما و رطوبت

فیلودندرون ها گیاهان گرمسیری هستند که   برای رشد به دمای گرم و رطوبت بالا نیاز دارند. با این حال، آنها همچنین به خوبی سازگار می شوند و معمولاً در اکثر محیط های داخلی خوشحال هستند. آنها در شرایطی مشابه با شرایطی که ما در داخل خانه راحت هستیم راحت هستند.

در آب و هوای گرمسیری،  Philodendron erubescens  به دمای بین 65 تا 85 درجه فارنهایت عادت دارد.  آنها در این محدوده بهترین رشد را خواهند داشت. آنها می توانند تغییراتی را در هر دو طرف تحمل کنند، بین 60 درجه فارنهایت و 90 درجه فارنهایت، اما به دلیل تنش دما، رشد کامل خارج از این محدوده را متوقف می کنند.

هرگز فیلودندرون پینک پرنسس خود را در هیچ اتاقی (یا در فضای باز) زیر 50 درجه فارنهایت رها نکنید. هوای سرد به سلول های گیاه آسیب می رساند و باعث می شود قسمت هایی از برگ ها یا کل گیاه قهوه ای یا سیاه شده و به آرامی از بین بروند. اگر در یک منطقه بسیار سرد زندگی می کنید، گیاه خود را در زمستان در گرم ترین اتاق خانه نگهداری کنید تا از آسیب های جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

وقتی صحبت از رطوبت به میان می آید، فیلودندرون ها عموماً خیلی شلوغ نیستند. رطوبت حدود 60٪ ترجیح داده می شود، اما آنها در هر چیزی بالاتر از 40٪ خوشحال خواهند شد  .

اگر رطوبت شما در یک فصل به خصوص خشک به کمتر از 40 درصد برسد، ممکن است متوجه شوید که نوک برگ ها شروع به قهوه ای شدن و خشک شدن می کنند . این در نتیجه واکنش گیاه به کمبود رطوبت در هوا با جلوگیری از تبخیر است. این باعث افزایش دمای کلی گیاه و خشک شدن لبه های برگ ها می شود.

اگر خانه شما رطوبت کمی دارد ، چند راه برای بهبود شرایط وجود دارد.

 

چگونه رطوبت را در داخل خانه افزایش دهیم
  • مه پاش : این رایج ترین روش توصیه شده برای بهبود رطوبت است. ممکن است فوایدی داشته باشد، اما اگر اغلب مه نزنید، تأثیر کمی بر رطوبت کلی خواهد داشت. مه پاش اغلب – 2-3 بار در روز – می تواند کمک کند، اما همچنین رطوبت برگ ها را افزایش می دهد که می تواند آفات و بیماری ها را جذب کند.
  • سینی سنگریزه:  بسیاری از صاحبان گیاهان آپارتمانی توصیه می کنند که گیاه خود را در سینی پر از سنگریزه و آب قرار دهید. همانطور که آب تبخیر می شود، گفته می شود که رطوبت اطراف گیاه را افزایش می دهد. این شرایط را کمی بهبود می بخشد، اما اگر سطوح شما بسیار کمتر از 40٪ باشد، آنقدر آنها را بهبود نمی بخشد تا تأثیر زیادی داشته باشد.
  • گروه بندی گیاهان:  قرار دادن گیاهان در کنار هم رطوبت کلی آن ناحیه را اندکی بهبود می بخشد. گیاهان آپارتمانی خود را کنار هم قرار دهید، اما نه آنقدر نزدیک که جریان هوای کمی بین آنها وجود داشته باشد تا از کشت و گسترش بیماری جلوگیری شود.
  • رطوبت ساز:  سرمایه گذاری روی یک دستگاه رطوبت ساز یک راه مطمئن برای بهبود شرایط برای پرنسس صورتی شما است. آنها ممکن است پرهزینه باشند، اما به شما این امکان را می دهند که محیطی را که این گیاه دوست دارد در خانه خود بدون نگرانی از نوسانات رطوبت در طول سال بازسازی کنید.

کود دهی 

کوددهی پینک پرنسس

بهتر است ماهی یک بار به گیاهان فیلودندرون خود کود اضافه کنید.

 

مانند سایر گیاهان آپارتمانی برگ دار،  ماهی یکبار در بهار و تابستان  با استفاده از کود مایع متعادل، به پرنسس صورتی خود کود دهید. این بهترین نسبت مواد مغذی را ایجاد می کند تا هر آنچه گیاه در زمان مناسب نیاز دارد را فراهم کند.

حتما بسته بندی را چک کنید و کود را طبق دستورالعمل رقیق کنید. کودها در غلظت های مختلف وجود دارند و ممکن است نیاز به استفاده کم و بیش زیاد یا رقیق شدن متفاوت باشد. کود دهی بیش از حد می تواند ریشه ها را بسوزاند ، بنابراین همیشه بهتر است که کمتر از حد کوددهی کنید.

 

نگهداری 

این گیاهان صورتی زیبا نگهداری کمی دارند و مراقبت از آنها نسبتاً آسان است.

 

فیلودندرون های پرنسس صورتی گیاهانی نیستند که نیاز به نگهداری بالایی داشته باشند. با این حال، چند کار وجود دارد که می توانید برای بهبود رشد کلی و رشد گیاهان خود انجام دهید.

از آنجایی که این گیاهان کوهنوردان طبیعی هستند،  حمایت  از ساقه های در حال رشد به رشد سریعتر آنها کمک می کند. چوب خزه ها ایده آل هستند زیرا در دسترس بودن رطوبت را نیز بهبود می بخشند و از شاخ و برگ های سنگین حمایت می کنند.

اگر گیاه شما شروع به کشیده شدن کرده یا به نظر می رسد رشد علفی کرده باشد،  هرس سبک  می تواند رشد و تنوع را بهبود بخشد. چند برگ یا ساقه با عملکرد ضعیف در بالای یک گره (نقطه ای که برگ ها ظاهر می شوند) جدا کنید و گره را روی گیاه بگذارید. این زخم های باز هورمون هایی تولید می کنند که گیاه را به تولید رشد جدید تشویق می کند. اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی را در یک زمان حذف نکنید زیرا این می تواند به گیاه شوک زده و تأثیر منفی بر رشد داشته باشد.

از آنجایی که برگ ها بسیار بزرگ هستند، به مرور زمان گرد و غبار را جمع می کنند. این می تواند روند تعرق و تبادل گاز را مختل کند، فتوسنتز را مهار کند و رشد را متوقف کند. هر یک یا دو ماه،  هر یک از برگ ها را با یک پارچه مرطوب به آرامی پاک کنید . این رشد را بهبود می بخشد و به شاهزاده صورتی شما کمک می کند تا به بهترین شکل ظاهر شود.

تکثیر 

چه بخواهید گیاهان بیشتری را برای خود پرورش دهید یا آنکه بخواهید آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، احتمالاً در برخی مواقع می خواهید شاهزاده صورتی خود را تکثیر کنید. فرآیند دشواری نیست ، اما مهم است که به یاد داشته باشید که گیاه حاصل ممکن است تنوعی مشابه با والدین نداشته باشد.

برای تکثیر فیلودندرون پرنسس صورتی، مراحل زیر را دنبال کنید: 

 

ابزار خود را تمیز کنید 

بسیار مهم است که قبل از استفاده از ابزارهای خود مطمئن شوید که آنها تمیز هستند.

 

قبل از شروع برش، اطمینان از تمیز کردن و ضد عفونی شدن ابزارها ضروری است  . ابزار باغبانی استفاده شده می تواند حاوی باکتری ها و میکروب های مضر باشد که به گیاه شما منتقل می شوند. اگر به تازگی هرس گیاهی را هرس کرده اید، لازم است قیچی هرس خود را قبل از برش ضدعفونی کنید تا از سرایت مشکل به پرنسس صورتی خود جلوگیری کنید.

اگر ابزار شما قبلا ضدعفونی شده بود، قیچی یا قیچی خود را با محلول سفید کننده 5 درصد یا آب و صابون معمولی تمیز کنید. هر لیوان یا گلدانی را که قصد استفاده از آن را دارید نیز تمیز کنید، به خصوص اگر قبلاً گیاهان دیگری را در خود جای داده بودند. 

 

یک ساقه پیدا کنید 

تکثیر پینک پرنسس

درست زیر یک گره بهترین مکان برای بریدن ساقه است.

 

یک ساقه سالم را برای تکثیر با حداقل یک برگ، اما ترجیحا بیشتر انتخاب کنید.  ساقه را درست در زیر یک گره (برجستگی در ساقه که در آن برگ ها و ریشه های هوایی ظاهر می شوند) ببرید . اطمینان حاصل کنید که در این فرآیند به گره آسیب نرسانید، زیرا ریشه های جدید از اینجا رشد می کنند.

 

شاخ و برگ را بردارید 

هنگامی که ساقه کامل را دارید، هر شاخ و برگ نزدیک به برش باید حذف شود.

اگر قلمه انتخابی شما دارای شاخ و برگ در نیمه پایینی است،  آن برگ ها را قبل از ریشه زدن بردارید . هر برگ که در آب یا خاک بنشیند پوسیده می شود و باعث بیماری می شود. آنها را با قیچی کوتاه کنید یا با دست بردارید.

 

ریشه زایی 

چند راه برای ریشه یابی قلمه فیلودندرون پرنسس صورتی شما وجود دارد.

 

با آماده شدن ساقه (یا ساقه ها)، می توانید ریشه زایی را شروع کنید. ریشه زایی را می توان در آب یا در خاک انجام داد . فیلودندرون ها در آب سریعتر ریشه تولید می کنند، اما ریشه های رشد یافته در خاک قوی تر و سازگارتر با شرایط خاک خواهند بود. انتخاب با شما است.

برای ریشه در آب ، ساقه را در یک لیوان پر از آب صاف شده یا مقطر قرار دهید. هر شیشه ای که ساقه را نگه دارد ایده آل است، اما ایستگاه های تکثیر تخصصی نیز وجود دارد که برش شما را به یک ویژگی طراحی تبدیل می کند. برگها به هیچ وجه نباید آب را لمس کنند و خط خاک باید گره در معرض دید را کاملاً بپوشاند.

برای ریشه زدن در خاک،  یک گلدان را با مخلوط تکثیر سبک پر کنید. ترکیبی از نارگیل، پرلیت و ورمیکولیت شرایط عالی را برای رشد سالم ریشه بدون خطر پوسیدگی ریشه فراهم می کند. قلمه را در خاک دفن کنید و برگها را بالای خط خاک قرار دهید و کاملاً آبیاری کنید.

 

مراقبت

قلمه های جوانی که در حال ایجاد شدن هستند در ابتدا نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

 

برای قلمه های ریشه دار  آب را مرتباً پر کنید و هر هفته یا دو هفته یکبار آن را به طور کامل عوض کنید . اکسیژن موجود در آب به مرور زمان کاهش می یابد، بنابراین گیاهان برای رشد سالم ریشه اغلب به آب تازه نیاز دارند. آب کثیف همچنین باعث بیماری می شود که می تواند برای قلمه های جوان آسیب پذیر مضر باشد.

اطمینان حاصل کنید که  قلمه هایی که در خاک ریشه دارند، در حین رشد ریشه ها مرطوب می مانند . آنها باید در مکانی گرم و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شوند تا سریعترین رشد را داشته باشند.

هنگامی که ریشه ها یک یا دو اینچ بلند شدند ، معمولاً در عرض 3 تا 6 هفته بسته به محیط، می توانید قلمه را به گلدان بزرگتری پیوند بزنید.

 

تعویض گلدان

تعویض گلدان پینک پرنسس

زمانی که گیاهان آپارتمانی در حال رشد بیشتر از گلدان های موجود خود هستند، باید دوباره گلدان شوند.

 

بسیاری از والدین مشتاق گیاه مرتکب این اشتباه می شوند که خیلی زود گلدان را مجدداً گلدان کنند که می تواند منجر به شوک یا بدترین حالت، مرگ گیاه شود. مهم است که  فقط در مواقعی که کاملاً ضروری است، گلکاری مجدد انجام شود ، که با توقف رشد یا رشد ریشه ها از سوراخ های زهکشی مشخص می شود.

برای کاشت مجدد، همان دستورالعمل کاشت بالا را دنبال کنید و  یک گلدان یک یا دو اندازه بزرگتر از گلدان موجود انتخاب کنید . برای جلوگیری از آسیب رساندن به ریشه ها در مراحل اولیه، تکیه گاه ها را به خاک اضافه کنید. ممکن است پس از پیوند، متوجه پژمردگی یا زرد شدن جزئی برگها شوید. اینها علائم رایج شوک هستند و گیاه شما باید پس از یک دوره تنظیم کوتاه به حالت عادی بازگردد.

برای محدود کردن احتمال شوک پیوند،  ریشه ها را برای مدت طولانی در معرض هوا قرار ندهید و بلافاصله پس از گلدان مجدد آب دهید . سعی کنید تا حد امکان کمتر ریشه ها را مختل کنید و هرگونه تغییر در شرایط را محدود کنید (مثلاً شرایط مختلف خاک یا محیط).

 

مشکلات رایج 

از آنجایی که این گیاهان بسیار کمیاب و پرهزینه هستند، زمانی که شاهزاده صورتی شما نشانه هایی از مبارزه را نشان می دهد، می تواند ناراحت کننده باشد. این گیاهان مانند سایر گیاهان آپارتمانی شما  با مشکلات رایجی روبرو هستند ، اما خوشبختانه، رفع این مشکلات معمولاً به همین سادگی است.

زرد شدن برگها

درست مانند اکثر گیاهان آپارتمانی، زرد شدن برگها نشانه آبیاری بیش از حد یا کمبود مواد مغذی است.

 

برگ های زرد یکی از شایع ترین مشکلات گیاهان آپارتمانی است. همچنین یکی از سخت‌ترین موارد برای حل آن است زیرا دلایل بالقوه زیادی وجود دارد. با این حال، وقتی صحبت از پرنسس صورتی فیلودندرون به میان می آید، محتمل ترین مقصر  آبیاری بیش از حد است .

مشکلات ریشه های زیر خاک علائمی را از طریق برگ های بالای خاک نشان می دهد. اگر متوجه پژمرده شدن برگ های زرد و ساقه های نرم شدید، بگذارید خاک کاملا خشک شود و ریشه ها را برای علائم پوسیدگی ریشه بررسی کنید. برای چند هفته آینده مراقب آبیاری خود باشید و مطمئن شوید که ظرف به خوبی تخلیه می شود تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

زرد شدن برگ ها همچنین می تواند نشان دهنده یک  مشکل مواد مغذی باشد.  اگر رنگ زرد خالدار یا در اطراف رگبرگ برگها متمرکز باشد، احتمالاً عدم تعادل مواد مغذی در خاک وجود دارد. گیاه خود را مجدداً بپوشانید و مراقب عادت های کوددهی خود باشید تا گیاه خود را به حالت عادی برگردانید.

 

قهوه ای شدن برگ ها

لکه های قهوه ای روی برگ فیلودندرون شما می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که می توان آنها را برطرف کرد.

 

مانند زرد شدن برگ ها، برگ های قهوه ای نیز دلایل مختلفی دارند. اولین مورد و دلیلی برای نگرانی نیست،  سن است . برگهای پیرتر به آرامی قهوه ای می شوند و به عنوان بخشی از چرخه زندگی طبیعی گیاه می ریزند. این برگ ها معمولاً پایین تر هستند و هیچ مشکلی برای سلامتی ندارند.

لکه های قهوه ای در وسط برگ ها معمولا به معنای  قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور مستقیم خورشید است . از آنجایی که از این گیاهان برای نور خورشید استفاده می شود، هر نور مستقیم مستقیم خورشید می تواند برگ ها را بسوزاند و آنها را قهوه ای کند. اگر لکه‌ها روی برگ‌ها نزدیک‌ترین نقطه به منبع نور ظاهر شدند، گیاه خود را از نور دور کنید یا یک پرده شفاف جلوی پنجره قرار دهید.

نوک برگ های قهوه ای اغلب نتیجه  کمبود رطوبت است . اگر متوجه لبه‌های قهوه‌ای یکنواخت در اطراف برگ‌ها شدید، رطوبت اطراف گیاه خود را تا حداقل 40 درصد افزایش دهید. این قهوه ای عقب نمی نشیند، اما برگ های جدید همان مشکلات را نشان نمی دهند.

 

پیچ خوردن برگها

اگر برگ های فیلودندرون پرنسس صورتی شما در حال پیچش هستند، این مشکل به راحتی قابل رفع است.

 

پیچ‌خوردن برگ‌ها معمولاً نتیجه  آبیاری بیش از حد یا زیر آبیاری است . هنگامی که سلول ها به دلیل زیر آبیاری کمبود آب ندارند، به اندازه کافی پر نیستند که شکل برگ ها را حفظ کنند و در نتیجه پیچ خورده یا پژمرده می شوند. به دلیل عدم توانایی ریشه های پوسیده در جذب رطوبت، آبیاری بیش از حد می تواند همین اثر را داشته باشد. سطوح رطوبت خاک را بررسی کنید تا مشخص کنید کدام مشکل محتمل تر است و بر اساس آن تنظیم کنید.

پیچیدن برگ ها همچنین می تواند پاسخی به  قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید باشد . لبه‌های برگ‌ها ممکن است به‌عنوان راهی برای محافظت از شاخ و برگ در برابر سوختن و حفظ رطوبت به سمت داخل بغلتد. اگر پیچش با تغییر رنگ برگ همراه است، فیلودندرون خود را به نقطه ای دور از آفتاب مستقیم منتقل کنید.

 

عدم ابلقیت

مطمئن شوید که گیاه شما از نور مناسبی برخوردار است تا بهترین رنگ صورتی را که به دنبال آن هستید به دست آورید.

 

اگر پرنسس صورتی شما  شروع به از دست دادن رنگ خود می کند، به نور خورشید بیشتری نیاز دارد . این گیاهان برای نور متوسط ​​تا کم مناسب نیستند و برای حفظ رنگ خود به نور غیرمستقیم روشن مداوم نیاز دارند. آنها را در مقابل یک پنجره آفتابی که با یک پرده شفاف سایه می اندازد قرار دهید و رنگ باید به حالت عادی بازگردد. 

عدم ابلقیت در گیاهان تکثیر شده همیشه نشانه مشکلی نیست که نیاز به رفع دارد. حتی گیاهان والد بسیار متنوع می توانند باعث ایجاد تنوع اندک در گیاهان جدید شوند. متأسفانه، نور بیشتر مشکل را حل نمی کند. سعی کنید با چند قلمه دیگر تکثیر کنید تا شانس خود را برای تنوع بیشتر افزایش دهید.

 

برگ های خالدار 

 

شته ها یا سایر آفات می توانند علت لکه های باقی مانده روی برگ های گیاه آپارتمانی شما باشند.

 

فیلودندرون های پرنسس صورتی به آفات و بیماری های معمولی داخلی مانند هر گیاه آپارتمانی دیگر حساس هستند. کنه‌های عنکبوتی، شپشک‌های آردآلود، مگس‌های سفید و سایر آفات رایج همگی می‌توانند بافت‌های برگ و ساقه را بمکند و باعث تغییر رنگ و انحراف برگ‌ها شوند . اگر درمان نشوند، می توانند رشد را متوقف کنند.

هر گونه آفت مزاحم را با استفاده از روغن باغبانی مانند  روغن چریش از بین ببرید . این کار باعث خفه شدن آفات و جلوگیری از جوجه ریزی هر گونه تخم می شود. مطمئن شوید که سطح زیرین برگ ها را بررسی کنید زیرا بسیاری از آفات دوست دارند در آنجا پنهان شوند.

برای خرید فیلودندرون پینک پرنسس اینجا کلیک کنید

نکته آخر

فیلودندرون های پرنسس صورتی یکی از پرطرفدارترین گیاهان آپارتمانی هستند . اگر بتوانید یکی از آنها را به دست آورید، نگهداری یا تکثیر آنها کار سختی نیست و به شما امکان می دهد حتی بیشتر از این گیاهان صورتی خیره کننده بسازید.